Inloggen
Offertelijst
Winkelmandje

Echt lekker werken met Rob

Echt lekker werken met Rob
Geplaatst op 8-6-2023 door .Uw Kantoorspecialist
Rob Cornelissen, zijn officiële functieomschrijving is Commercieel Medewerker binnendienst. Zijn informele functieomschrijving is ‘Manusje van Alles’. Want of je Rob belt, mailt of hem aanspreekt, hij zorgt er altijd voor dat klanten passende en gewenste oplossingen krijgen. Met een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor zijn werk en collega’s. Met Rob op kantoor is het pas echt lekker werken! Maak kennis met Rob en lees meer over zijn specialisme op het gebied van ergonomisch werken achter het bureau. Hij vertelt er graag over:

Onze Rob:


Rob is een drukbezet persoon, zowel thuis als op het werk. Hij is gelukkig getrouwd met Amber en heeft twee jonge kinderen, een van 3 jaar en een van 6 maanden. Voordat hij bij One Stop Office Shop begon, werkte Rob bij Defensie. “Ik zorgde daar voor de distributie van verbindingsbeveiligingsmiddelen. Dat is een hele andere tak van sport. De overstap naar One Stop Office Shop maakte ik voor mijn vrouw en twee kinderen. Bij defensie werkte ik voornamelijk in Den Helder, waardoor ik doordeweeks daar moest blijven omdat de reistijd heen en weer niet te doen was. Dat wilde ik niet meer, en dus ging ik op zoek naar werk dichter bij huis. Zo kwam One Stop Office Shop op mijn pad. Daar zit ik helemaal op mijn plek.”

“Hallo met Rob”


Rob is Commercieel Medewerker Binnendienst en is het aanspreekpunt voor veel vaste klanten. De kans is groot dat je hem al eens aan de telefoon hebt gehad of per e-mail hebt gesproken. “Ik zorg voor de inkoop en verkoop van de kleinere kantoorartikelen en accessoires. Dit omvat onder andere papier, ordners, tape, schrijfwaren, maar ook sanitaire benodigdheden zoals zeep en papieren handdoeken, schoonmaakmiddelen, en kantinebenodigdheden zoals koffiebekers, cup-a-soup, koekjes, enzovoort. Raymond, onze chauffeur, zorgt ervoor dat de bestelling bij de klant wordt afgeleverd. Dit is onze handige en terugkerende bezorgservice. Als de klant zich verder weg bevindt, zorg ik ervoor dat de bestelling via een dropshipment bij hen terechtkomt.

“Ik heb een groot deel van het klantenbestand overgenomen na het pensioen van Cor van Lith. Cor heeft mij twee jaar geleden alle fijne kneepjes van het vak geleerd. Bij onze relaties is vaak één persoon verantwoordelijk voor de inkoop van kantoorartikelen. Het leuke aan onze lange termijn relaties is dat ik met klanten en bedrijven kan meedenken. Soms zijn ze op zoek naar een specifiek product en dan zoek ik met hen mee. Een voorbeeld hiervan is een eenvoudig insteekhoesje. Je kent ze wel, een doorzichtig hoesje met gaatjes aan de linkerkant om ze in een ordner of ringbandmap te plaatsen. Dat heet een ‘Showtas’. Klanten stellen me de vraag waar ze deze insteekhoesjes kunnen vinden. Samen met de klant bekijken we dan de producten op de webshop. Showtas of insteekkhoes, je moet het maar net weten”, lacht Rob.

Raymond bezorging Raymond bezorging Raymond bezorging


Ergonomisch adviseur voor bureauwerk


“Onlangs heb ik samen met Roel en Remco de cursus Ergonomisch Adviseur afgerond. Daar heb ik mijn kennis vergroot en kan ik klanten in de showroom beter adviseren over ergonomisch verantwoord werken. Wat ik met name interessant vond, was het gebruik van ergonomische hulpmiddelen voor kantoor. Dat ligt natuurlijk meer in mijn straatje. Naast een goede bureaustoel en zit sta bureau zijn er nog talloze andere ergonomische producten die van belang kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan een voetensteun, ergonomische muis en toetsenbord, een wiebelkruk, een monitor- of laptopstandaard, enzovoorts. Vaker dan verwacht zijn deze hulpmiddelen hartstikke hard nodig. Zoals bij thuiswerken aan de keukentafel of slecht instelbare bureaus. In zo’n geval raden we een voetensteun en beeldschermverhoger aan. Zo staat je laptop of beeldscherm op de juiste hoogte en kun je de hoogte van een tafel compenseren met een voetensteun.

Beroepen die zowel veel met computer als papieren documenten werken adviseer ik altijd een documenthouder te gebruiken. Hierdoor kun je de nekbelasting flink beperken en verhelpen we veel klachten zoals hoofdpijn en spierpijn in de nek en bovenrug. Ergonomie advies gaven we al, maar met de cursus in de broekzak zijn we nu ook in staat om ergonomie advies te toetsen en rapporteren op locatie. Goede ergonomische producten zijn het gereedschap van een kantoorbaan. O zo belangrijk. Als je dieper wilt ingaan op de ergonomie materie of een persoonlijk advies wilt ontvangen, kom dan langs in de showroom. Dan breng ik mijn kennis graag in de praktijk.”

Foto vakkenkast Combus

Roel van Lith:
''Het is nog niet zo gek lang geleden dat Rob bij ons kwam werken. Maar toch voelt het als een veel langere periode. We hebben aan een half woord genoeg. Wat me echt trots maakt, is dat Rob bijna alle taken en verantwoordelijkheden van mijn vader heeft overgenomen. Hij is per 1-1-2022 met pensioen gegaan en de overdracht is erg vloeiend verlopen.

Ik weet nog dat het goed te merken was dat hij van defensie af kwam. Ja is ja, nee is nee. Duidelijke communicatie, heerlijke discussies. Daarom is Rob als een vis in het water als het gaat om inkoop van kantoorbenodigdheden. Inkopen is een sport, onderhandelen een vaardigheid en Rob had er meteen zin in! Rob zet zich voor honderd procent in voor ons bedrijf en is altijd druk in de weer. Dat is niet gek met zoveel zakelijke relaties. Er zijn veel relaties die na 34 jaar nog steeds trouwe klant zijn. Als je die taak mag overnemen is dat een hele kluif. De klanten lopen ondertussen met Rob weg. Dat zegt genoeg over hoe Rob zijn verantwoordelijkheid serieus neemt. Dat is voor mij (en mijn ouders) een enorme geruststelling.''
Next- Logo footer 0
Next- Logo footer 1
Next- Logo footer 2
Next- Logo footer 3
Next- Logo footer 4
Next- Logo footer 5

Winkelmandje

Offertelijst

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen